Energibar – en god snack til energi optankning

Tag en energibar under de lange gåture, da det er vigtigt med optankning af energi ressourcerne.

Der er mange der fejlagtigt tror, at det er bedst at holde sig fra at spise når man er ude at gå. Men det at have en energi snack med sig på de lange gåture, er faktisk en rigtig god ting. For det første ender man ikke med at rende rundt og være sulten, og for det andet, er der visse snacks som faktisk er rigtig gode, til at give et lille energi boost til kroppen.

Energi barer er altid en god ting at have med sig, og er også en af de snacks som mange netop vælger, at have med på deres gåture. Energi barer kan man købe i mange forskellige versioner, men hvis de er til at spise mens man er ude at gå, så prøv at hold dig fra dem med chokolade i.

Andet spiseligt som er en god snack der giver energi boost og som er lette at transportere med på turen, er bananer, æbler, rosiner og nødder.

Bodylab.dk er en af de butikker der har et stort udvalg af energibarer, herfra kan vi i hvert fald anbefale deres prøvepakke med 13 forskellige snacks.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://pedometer.dk/proteinbar” icon=”shopping-cart” target=”true”]Se Bodylabs udvalg af energibarer her >>[/button]

Men der er mange forskellige slags, og LinusPro er et 100% dansk produkt, der kan vi helt klart anbefale deres energibar med appelsin og havreflager.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://pedometer.dk/energibarer” icon=”shopping-cart” target=”true”]Se udvalget af energibarer hos LinusPro her >> [/button]

De rette sokker forkæler dine fødder

Hvis man vælger de rette sokker, forkæler de dine fødder. Det er derfor at man siger, at udover dine sko, så er dine sokker det vigtigste redskab til dine gåture. Et par elendige sokker, kan faktisk ødelægge fordelen ved et par gode sko. Det er derfor vigtigt at man vælger de helt rette sokker til sine gå – eller løbetur.

Der findes sokker der er lavet specifikt til folk der går. Mange af dem har ekstra polstring i hæler og på fodpuden. (Den samme pude under foden, som faktisk bliver mindre med alderen). Det er derfor ikke helt ligegyldigt, hvilke sokker man vælger at tage på.

Når du skal vælge sokker til din gåtur, så kig efter sokker der er lavet i et syntetisk materiale fremfor bomuld. Bomuld mister sin blødhed og form når de er blevet vasket et par gange,  og det absorberer sved. Hvilket gør at dine fødder bliver fugtige og våde.

Vi anbefaler at man altid tager rene gode sokker på, når man skal ud at gå. Husk også at have et par rene sokker i reserve på dit kontor, i din bil mv. Hvis du lige pludselig skal ud at gå en tur. At forkæle dine fødder med et par gode sokker, vil være til gavn for både dig, dine fødder og din træning.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://pedometer.dk/herre-stromper” icon=”shopping-cart” target=”true”]Se udvalg af herre strømper her >>[/button]

[button color=”green” size=”medium” link=”http://pedometer.dk/dame-stroemper” icon=”shopping-cart” target=”true”]Se udvalg af dame strømper her >>[/button]

Stave til stavgang – Nordic Walking stave

Stave til stavgang kan være svære at finde i en ordenlig kvalitet, især når ikke man ved hvad man skal kigge efter, et mærke går man dog aldrig helt galt i byen med, og det er Nordic Walking Stave.

Når du er ude for at kigge efter en stav til din stavgang, så er det vigtigt at den passer til dig. De fleste stave fra Nordic Walking kan indstilles i længden, den vi har valgt at anbefale her, hedder Aserve teleskopstang, og er en teleskopstang. Det vil sige, at den kan indstilles fra 85 cm i længden, og helt op til 135 cm. Det burde række til de flestes behov.

En god tommelfingerregel for at indstille stavens længde er, din højde i cm x 0,7.

Så hvis du er 170 høj, så ganger du med 0,7 – 170 x 0,7 = 119. Så skal stavens længde altså være 119 cm.

Hvis staven er for høj, kan du risikere spændinger i nakke og skuldre.aserve-stavgang-nordic-walking

Husk at når du går med en stav, så skal du:

  1. Holde staven i et løst greb
  2. Begynd at gå i et rask tempo
  3. Lad stavene følge armens naturlige sving
  4. Du må ikke lade stavene slæbe bag dig, du skal bruge dem aktivt til fremdrift, ellers hjælper de ikke noget.

Hvis du vil vide mere om den rette teknik, så tag et kig her.

[button color=”green” size=”medium” link=”/stavgang-teknikker/” icon=”” target=”false”]Se tre stavgang teknikker her >>[/button]

Aserve’s stave vejer kun 260 gram pr. stav, og er lavet i et rigtigt godt materiale, og der medfølger et sæt kraftige fødder. Ikke i plastik, men lavet i en god kvalitets gummi. Desuden er staven udstyret med en handske, som er nødvendig for at få det maksimale udbytte ud af staven.

Når du bruger en stav når du går, så vil du opleve at du går både hurtigere og længere, og desuden aktiverer du mere af din krop. Det vil sige, at du faktisk forbrænder flere kalorier. Så du taber dig faktisk mere, hvis du går stavgang, i stedet for bare at gå normalt som du plejer.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://pedometer.dk/nordic-walking-stav” icon=”shopping-cart” target=”true”]Køb Nordic Walking stav her >>[/button]