Hjem / Artikler / 4 strækøvelser for en smertefri gåtur

4 strækøvelser for en smertefri gåtur

Her har vi fundet 4 strækøvelser du kan lave derhjemme, for at forebygge smerter under eller efter gåturen.

Nogle gange kan det være svært at, finde ud af hvor smerten sidder. Du tror det er i hoften, men det kan faktisk være i baglåret. Men skær ned på de smertestillende piller, og lav disse simple øvelser derhjemme for at forebygge de mest almindelige smerter, du kan få ved at gå eller løbe en tur.

For at forebygge knæ-smerter:

Læg dig ned på siden, fødder og ben samlet ovenpå hinanden, og hovedet oppe, hvilende under din ene hånd.

Bevæg det øverste ben op og ned i 30 sekunder, og skift side.

comp-3557508-3557509-hipabduction-chris-philpot

 

For at undgå smerter i hælen:

Sæt dig på gulvet, med rank ryg, og benene strakt foran dig. Tag et håndklæde, og lad det hvile på dine fødder nede midt under foden.

Træk i håndklædet, så du prøver at trække fødderne tættere på dig. Hold trækket i 30 sekunder.

comp-3557555-towelstretch-chris-philpot

For at forebygge smerter i akillessenen.

Stil dig op, med let spredte fødder, og armene foldet foran brystet. Buk i hofterne, og sænk overkroppen indtil den er parallel med gulvet. Rejs dig langsomt op igen. Gentag denne øvelse 15 gange.

 

comp-3557507-goodmorning-chris-philpot

For at forebygge skinnebens smerter:

Sæt dig på en stol, stræk det højre ben, og sæt foden fladt på et lille håndklæde. Klem håndklædet mellem tæerne i 15 sekunder, og spred håndklædet ud igen. Gentag 3 gange i alt, og skift så side.

 

comp-3557553-3557554-towelcrunch-chris-philpot

Kilde: Thomas Best, professor of family medicine and sports medicine at Ohio State University

Se også

shutterstock_305441555

Løbebånds træning – Sæt en stigning på løbebåndet

At gå på et løbebånd hvor du har sat en stigning på, vil forbrænde flere …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *